۶ ابزار سئو که در طراحی سایت به شما کمک می کند

جستجو

یک مقاله بسیار جذاب برای آن‌هایی که می‌خواهند وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنند. امروز ابزاری را به شما معرفی می‌کنیم که در بهینه‌سازی یا سئو سایت شما نقش کلیدی دارند.

این ابزارها برای سئو و بهینه‌سازی سایت رایگان هستند که به‌راحتی می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید تا در موتورهای جستجوگر به‌راحتی در صفحه اول قرار بگیرید. تقریباً تمام افراد ابزارهای رایگان را دوست دارند که با این ابزارها می‌توانید یک اتفاق بزرگ و خوب را به نام خود رقم بزنید. در طراحی سایت وبلایت تمامی طراحی سایت‌ها بر اساس اصول سئو انجام می‌شود. چون بر این اصل استوار است که موفقیت طراحی سایت شما موفقیت ما را به ارمغان می‌آورد.

ابزارهای رایگان

با ۶ ابزار بهینه‌سازی وب‌سایت شما آشنا می‌شویم:

ابزار اول Google Analytics

ابزاری به نام گوگل آنالاتیک وجود دارد که یکی از استانداردترین ابزارهای برای سنجش سئو محسوب می‌شود. برای وب‌سایتتان حتماً از این ابزار استفاده کنید. کمک بسیار زیادی برای ترافیک وب‌سایت شما می‌کند. این ابزار اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ مثلاً در چه صفحاتی از سایت شما ترافیک بیشتری دارد. حتی  این ابزار مسیرهایی که بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما داشته‌اند را به شما اعلام می‌کند علاوه بر این زمانی که در وب‌سایت شما حضورداشته‌اند هم محاسبه می‌کند. پس این ابزار به شما کمک می‌کند تا مسیرهای بازدیدکنندگان را دنبال کنید و با دانستن حضور بیشتر آن‌ها در صفحات به بهبود صفحات از نظر طرح و محتوا اقدام کنید.

ابزار دوم Insights

این ابزار گوگل به‌راحتی می‌تواند سرعت وب‌سایت شمارا بررسی کند. سرعت سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بارگذاری در صفحات موتورهای جستجوگر است. سرعت وب‌سایت شما تأثیر بسیاری در موتورهای جستجوگر دارد که باعث می‌شود در موتورهای جستجوگر نمایش داده شوید . این ابزار ایرادهایی که به وب‌سایت شما وارد است را گوشزد می‌کند و شما به‌راحتی می‌توانید معایب سایت خود را حل کنید یا اینکه طراحی سایت مجدد داشته باشید.

ابزار سوم  Google webmaster

به‌جرئت می‌توان گفت یکی از ابزارهای موردعلاقه بسیاری از افراد است و طرفداران خاص خود را جمع کرده است. این ابزار یک ابزاری رایگان در اختیار همگان است و بسیار قدرتمند کار می‌کند و گزارش دقیقی را از اطلاعات ، کلمات کلیدی و … از  وب‌سایت را در اختیار قرار می‌دهد. برای کلمات کلیدی سایت به‌راحتی می‌توانید از این ابزار قدرتمند استفاده کنید.

ابزار چهارم MOZ

این ابزار به‌راحتی می‌تواند اطلاعات مفید یک وب‌سایت را در اختیار شما قرار دهد. با گزارش‌هایی که می‌دهد به‌راحتی با یک نگاه می‌توانید به اطلاعات وب‌سایت دست‌یابید اطلاعاتی نظیر قدرتمند بودن یک صفحه در سایت ، قدرتمندی دامنه و حتی می‌تواند به شما تعداد بک لینک‌ها را اعلام کند. سئو کاران با در دست داشتن این ابزار به‌راحتی می‌توانند وب‌سایت شمارا ارزیابی کنند و آمار زیادی را به دست آورند.

ابزار پنجم Google Trends

این ابزار فوق‌العاده کمک می‌کند که موضوعات داغ دنیا را که افراد سراسر دنیا آن را جستجو کردند ببینید. این ابزار کلمات کلیدی را در یک بازه زمان به شما نشان دهد یا  حتی می‌تواند کلمات کلیدی جستجو شده در یک شهر کوچک یا کشور خاص را هم نشان می‌دهد.

ابزار ششم Screaming Frog

کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده است و به‌صورت تب به تب تمامی تگ‌ها و برچسب‌ها و حتی کلیدواژه‌های بکار برده شده در هر یک از صفحات وب‌سایت شمارا به شما نمایش می‌دهد و شمارا در جهت آنالیز دقیق وب‌سایتتان بسیار کمک می‌کند این ابزار حتی اطلاعاتی از اسکریپت‌ها ، تصاویر و پیوندها و … را به شما می‌دهد. ابزار فوق می‌تواند گزارش موردنظر شمارا در قالب یک فایل CSV در اختیار شما قرار دهد. این ابزار حتی می‌تواند متای سایت شما و اطلاعات سایت را در اختیار شما قرار دهید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *